woensdag 8 februari 2012

In The Mood For Blue

En dan zomaar ineens heb ik het weer...

And than just suddenly I get it again...


... van die onbestemde kriebels...

... some of those indefinable itches...


... dan verlang ik weer naar wat kleur...

... than I'm longing for some color...


... zoals dit prachtige oude blauw...

... like this gorgeous vintage blue...


... mooi bij wit...

... beautiful with white...


... mooi bij kant...

... beautiful with lace...



Ontluikende Blauwe druifjes op mijn pas geverfde nachtkastje...

Budding Grape Hyacinths on my freshly painted nightstand...


... tussen het frisse groen

... among the fresh green...


It's all in the details...


Zoals een mooi klein zeepje...

Like a lovely little soap...


...en de initialen op dit oude lieve kinderhemdje

...and the initials on this old cute children's cloth


Kijk maar eens goed...

Take a good look...


Anna Maria Rosalia, Antonia Marcella Reinhildis of misschien toch Anthonius Marcellus Rumoldus of Adrianus Matteus Reinhardus? Lief en klein was hij of zij vast en zeker, nu waarschijnlijk een oude man of vrouw... ingehaald door de tijd...

Anna Maria Rosalia, Antonia Marcella Reinhildis or maybe Anthonius Marcellus Rumoldus or Adrianus Matteus Reinhardus? Sweet and little he or she was for sure, now probably an old man or woman... caught up by time...


... net als degene die deze schoentjes ooit aan gehad heeft...

... just like the one who has worn those little shoes once...


Even een dank-je-wel aan mijn lieve mannetje van wie ik deze prachtige quilt en kussenhoesjes gehad heb, als een vroeg verjaardagskadootje, had ze al een tijdje geleden gezien bij m'n zusje in de winkel, Bloembinderij Ma-d'r-Liefjes, lopen twijfelen en dubben en nu kreeg ik ze zomaar, lief hè!

Just a little thank-you to my dear hubby from whom I got these gorgeous quilt and cushions, as an early birthday present, had seen them a while ago in my sister's shop, Bloembinderij Ma-d'r-Liefjes, but I was doubting and hesitating and now I got them just like that, sweet isn't it!


Have a lovely and colorful week!



Hugs,



33 opmerkingen:

Teacup-In-The-Garden zei

I like your Blues!
Markus

Petra zei

WHAUW Elly wat een prachtig mooie kleur blauw ik ben gek op blauw. Je sprei is een plaatje een heel mooi geheel zo. En het geeft wat kleur in je leven, het past heel mooi bij de rest van je spullen echt een geweldige combi.

Groetjes Petra.

Home and Lifestyle zei

Leuk om weer wat kleur aan te brengen!! De voorjaarsbolletjes zijn ook niet verkeerd...we gaan er zo langzamerhand echt naar verlangen!! Elke dag een stapje dichterbij!

Wat lief dat je van je man al een vervroegd verjaardagscadeau hebt gekregen!!

Lieve groet, Ingrid

bijzonder-oud zei

Hallo Elly,
Wat lief van jou man! ik vind het prachtig dat blauw, ben echt een blauw fan!

En die schoentjes vind ik ook zo schattig....
Lieve groet,
Yolanda

Created by Essie zei

Ziet er prachtig uit een klein vleugje blauw

groetjes
Esther

Mirjam zei

Hoi Elly,
Geen rood dit keer? Vreemde kleur voor jouw doen, toch? Maar wel heel erg mooi. Prachtig die poederige blauwe kleur van je quilt. En dan die lieve kleine details, die maken het inderdaad ja... Lief, die blauwe druifjes..
Fijne verdere week Elly,
Lieve groet,
Mirjam

Petra zei

Doe mij zo`n man ;-))

Groeten van Petra

Annemiek zei

Mooie kleur blauw , daar hou ik van !
Heb ik zelf ook in de slaapkamer ...
Zo grappig , als er nog een M tussen had gestaan stonden mijn initialen [ A.M.M.R.] op het hemdje .
Geweldig cadeau heb je gehad !!!
Ben blij dat ik niet in de zaak van je zus werk . Ik zou er al mijn loon meteen weer uitgeven ha ha ha .
Groetjes Annemiek

vrouw Hommel zei

Mooi blauw is niet lelijk. Wat lief een alvast "vooruit" kadootje. Kun je nu met je verjaardag niet alvast doen of het sinterklaas is anders krijg je niet? Of trapt hij daar niet in?
lieve groet en het ziet er heel mooi uit bij jullie

rianne atelier Koekendiefie zei

Blauw blauw ik hou van jouw zeggen ze wel eens en volgens mij houdt je man ook van jou. Wat een prachtige deken heb je van hem gekregen, Die zou bij mij ook erg mooi kleuren in de slaapkamer. Het is altijd gezellig om hier weer nieuwe inspiratie op te doen.
Groetjes Rianne.

tanja zei

WAt mooi kleed om jaloers op te worden ook ronde kussentje is om te stelen ,zelf hou ik ook van blauw romantieke sfeer en fijn mannetje heb met zo mooi cadeau al vast van harte doeiiii tanja

Unknown zei

Dit is zoo een prachtige kleur blauw, daar hou ik ook wel van! Wat een prachtig preverjaardagscadeau zeg!
Het combineert ook heel mooi bij de rest van je slaapkamer, mooi je nachtkastjes wit!
En dat babybloesje, oooh, dat mijmeren doe ik ook altijd bij zo oude spulletjes, je kan bijna niet geloven dat iemand zoiets wegdoet hè!
Liefs, Sonja

Nicole (MLBV crafting) zei

Mooi dat vleugje blauw erbij. Blauw is bij mij altijd goed, daar heb ik echt een zwak voor. Lief dat je je verjaardagscadeautje al kreeg.
Fijne dag en groetjes, Nicole

Unknown zei

Mooie kleur.
Lief hoor zoiets moois te krijgen.
Hij weet wat je mooi vind of heeft heel goed geluisterd.
Geniet van je mooie blauw.
Groetjes en een fijne dag Brigitte

Jeanet zei

Whahaha Elly , niets in zo veranderlijk als het weer , maar vindt het gaaf hoor dat blauw past ook erg mooi bij vergrijsde en wit tinten ! Gaaf je sprei en kussenhoesjes...wat een lief hussie heb je toch ! En je stolp zuchttttttt....

Liefs Jeanet

All Seasons zei

Dit is een prachtige kleur blauw. Echt een lieflijke kleurtje, oud Hollands, Lavendel blauw, hoe zullen we het eens noemen. Ach wat maakt het ook uit. We kunnen er van genieten, zo mooi fris van kleur..

Ik wens je een mooie dag, Elly
Lieve groet,
Patricia

Kom Achterom zei

Ha Elly wat mooi zeg je quilt is super! Eigenlijk is alles heel mooi! Mooie zachte combinaties.
Fijne week
Yolanda

hokje zei

Wat een prachtige kado! Het oude blauw is inderdaad erg mooi om te combineren met wit. Even wat anders dan ik van jou gewend ben ;) maar zeker niet minder mooi.

Fijne dag. Liefs, Miranda

Joan Ottevanger zei

Heb weer erg genoten van je blogjes.De sprei staat prachtig op je bed mooi die zachte poeder tinten.

Marja Rijnsburger zei

Kijk dat is nu een man naar mijn hart!!!! Die weet wat een vrouw nodig heeft.....Kleur!!! (al sturen we ze af en toe een beetje bij...smile)
En als ik eerlijk ben vind (ik heb het volgens mij al eens eerder geschreven) kleur ook gewoon bij Elly passen.
Prachtig.
Geniet ervan.
Dikke knuffel,
Marja

It's me zei

Wowwww Elly...blauw is toch ook heel mooi hoor....prachtig alles...en wat lief dat hemdje......xxx...

Maia zei

Zeker lief van je man!
Wat een mooie subtiele kleur heb je toegevoegd!
Die inttialen ook inderdaad precies dat blauw en de gedachte erbij zo mooi!
De bolvaasjes met kruisjes en het blauwe zeepje ook prachtig.
Ik heb weer genoten op je beide blogs .
Alvast een fijn winterweekend met een lichtblauw vleugje lente!
Lieve groet Maia

Unknown zei

Staat lief zo die kleurtjes, en wat heeft je zus een mooie site. Heb natuurlijke even gekeken. Ziet er erg mooi uit.
Groetjes, Nancy

theeleuten zei

Wat een lief gebaar van je mannetje.....en het staat erg fris dat blauw.....
Geniet ervan!
Dat hemdje is ook een schatje....met je leuke fantasieen...;-))

Groetjes Evelien

Blue Cottage zei

Leuk leuk Elly,
Ik vind dit dus super!!!
Een vleugje blauw ;)
Groetjes Cobi

Sweet Cottage Dreams zei

So pretty, Elly!!!!!
Serene and sweet!!

xxo

Pleuntje zei

Prachtig. Blauw blauw ik hou van jou. X

Jansepans zei

Leuke post! Liefs Janneke

Madelief zei

Mooi zo'n blauw accent Elly!

Lieve groet & een gezellige avond,

Madelief x

Huize Kip Kakel zei

Eigenlijk ben ik niet zo van de blauw..maar als ik het zo bij jou op je bed zie liggen is het prachtig!
Leuk zo'n vervroegd kadootje, zelf kijk ik al uit naar volgende week..ben ik jarig..hihihi!
Fijne avond,groetjes Hannie

scrappy jen d zei

Lieve Elly,
Dank je wel voor je lieve bericht op mijn blogje.
Ik kijk uit hoor! Dat bellof ik en ja....het doet echt een beetje pijn niet te kunnen schaatsen, maar goed....wat ik heb is tijdelijk en het had erger kunnen zijn! Meis...wat heb je het weer prachtig gedaan met dat blauwe accent! Waar haal je toch die prachtige dingen vandaan?
Oftewel...de vraag is: waar bewaar je al je schatten??????????
Heb je een reuze zolder? Of huur je zo'n box? Ha, ha...Ik puil al uit met mijn troepies....
Of doe je gewoon alles waar je flauw van bent de deur weer uit?
Ik ben nieuwsgierig, ha, ha....
Heel veel liefs,
Jen.

Anoniem zei

Wat heb je een prachtige slaapkamer en ohh waar je onder mag slapen,schitterend!! dat zachte blauw,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

Jennifer @ Town and Country Living zei

Beautiful! I love blue, too.