zondag 11 december 2011

December Daily: Day 11 - Party Time

Sorry dat ik vandaag een beetje laat ben!

Sorry I'm a little late today!




Maar we hadden een feestje te vieren:

But we had to celebrate a party:


25 Jaar geleden openden mijn ouders onze bloemenzaak aan de Molenvaart 37 in Anna Paulowna

25 Years ago my parents started our flowershop on the Molenvaart 37 in Anna Paulowna


Veel geschiedenis en krantenknipsels...

Lots of history and newspaper cuttings...



Hier zijn m'n ouders en zusjes samen met de kerstman die de winkel 25 jaar geleden opende (ik zat toen nog niet in de zaak), kijk nou toch eens die kapsels en kleding!!! Nou ja, het was 1986!

Here are my parents and my sisters together with Santa who opened the store (I was not a partner then), look at those haircuts and clothes!!! Well, it was 1986!


Wat oude foto's uit het album (die links bovenin ben ik, wat een jonge blom nog!)

Some old pics from the album (the one on the top left, that's me, what a youthful thing!)



In 2002 namen 2 van mijn zusjes, Linda en Antoinette, en ikzelf de zaak over en veranderden de naam van Bloemsierkunst Belles Fleurs naar Bloembinderij Ma-d'r-Liefjes

In 2002 2 of my sisters, Linda and Antoinette, and I took over the business and changed the name from Bloemsierkunst Belles Fleurs to Bloembinderij Ma-d'r-Liefjes




Wat impressies van de huidige winkel

Some impressions of the shop now














Voor de kindertjes was er vandaag een ballonnenman, kijk toch eens wat een kunstwerkjes deze man maakte, een kerstmeisje met een arm vol Ma-d'r-Liefjes

For the children there was a balloon man today, look what an artist he is!


En deze Rudolph is toch echt een schatje!

And this Rudolph is a true cutie!


Pfftt... het was een super gezellige dag vandaag, maar nu, na een heerlijk buffet en een dagje hard werken, ben ik helemaal af. Ik ga nog even lekker hangen op de bank en dan... op tijd naar bed! Tot morgen!

Pfftt... it was a great day, but now, after a delicious buffet and a day of hard work, I'm totally exhausted. For now I'm gonna lie down on the couch and than... to bed on time! See you tomorrow!


Hugs,

34 opmerkingen:

Gepke zei

Hi Elly, dat was ik al weer helemaal vergeten! Schandalig he? Gefeliciteerd! En wat een leuk stukje heb je geschreven. Is het druk geweest?
Lieve groetjes, Gepke

Petra zei

Gefeliciteerd Elly, en die oude foto's zijn toch helemaal geweldig super. En die ballonnen dat vind ik toch altijd zo knap. Geniet van je avond, fijne week

Groetjes Petra.

Home and Lifestyle zei

Nou, dit is een felicitatie meer dan waard! Wat geweldig ook dat jullie de zaak van jullie ouders hebben voortgezet! Ik kan me voorstellen dat je helemaal bij moet komen van vandaag, maar als de dag bijzonder geslaagd was, was het ook niet erg om er zoveel energie in te steken!

Lieve groet, Ingrid

Haikey love of living zei

gefeliciteerd Elly, leuk om ook de oude foto's enzo te zien.

haikey

Unknown zei

Geeft niet hoor dat je wat later bent...maar ik dacht wel waar blijft ze nou met mijn geniet momentje? En wat een enige naam ma d'r liefjes.
Wat fijn dat je dat met je zusjes kunt doen.Ik heb er ook twee gezellig he! Ook in de winkel kun je heerlijk je creativiteit kwijt. lijkt me zalig om te doen. Mijn hartelijke felicitaties en nu lekker met de voetjes omhoog.

Jolanda zei

Gefeliciteerd allemaal, wat leuk dat jullie dit samen doen. EEn echt familiebedrijf. Heerlijk lijkt t me om in de blommen te werken, kom lekker even bij en see you tomorrow!Lieve groet

Carla zei

Gefeliciteerd!!
Heerlijk die oude foto's!!
Geweldige winkel lijkt me...het is toch heerlijk om met bloemen bezig te zijn.
Ik heb 4 jaar in een droogbloemen winkel gestaan, die later ook verse bloemen gingen verkopen....en mijn baas kwam voor de rest met allerlei spullen aan...je kon het zo gek niet bedenken..het was een geweldige winkel...alleen op een verkeerde plek.
Lekker nog ff met je beentjes op de bank en dan lekker je bedje in, dat heb je wel verdient vandaag.

liefs Carla.

Annemiek zei

Van harte met dit jubileum !
En wat hebben jullie er samen een mooie zaak van weten te maken .
Ben er nu 3 x geweest maar kom altijd ogen tekort ..., en kom ook nooit met lege handen naar buiten , ha ha ha !
Geweldig die oude foto's [ wat liepen we erbij he , in die jaren hi hi hi ].
Wat een kunstenaar met die ballonnen !
Geniet maar ff lekker na ,
Groetjes Annemiek

hokje zei

Gefeliciteerd met dit jubileum! Wat bijzonder dat jullie met elkaar de zaak hebben voortgezet en wat leuk dat al die oude foto's/artikelen er nog zijn!

Lieve groet, Miranda

flowersandhome zei

O Elly, het lijkt me heerlijk zo'n zaak te mogen runnen en vooral dan samen met je zussen én de zaak overgenomen van je ouders.
Proficiat!
En dan de kleren en kapsels op de oude foto's en krantenknipsels, zo herkenbaar jaren tachtig, altijd leuk om die nog eens boven te halen.
Groetjes,
Marian

little sweet things zei

Gefeliciteerd!
Je hebt niets te veel gezegt, jullie hebben echt een prachtige winkel.
Leuk om foto's van 25 jaar geleden terug te kijken toch en ach zo liepen we er allemaal bij.
Liefs, Sas

Huis, Tuin en Quilt zei

Van harte gefeliciteerd!!! Ships (lees Shit) ik ben het straal vergeten... en nu is het avond...
Lekker dat jullie zo'n goede dag hebben gehad, moe maar voldaan las ik!
Leuke dingetjes heb je gemaakt... heb net je laatste posts ook nog even opgehaald! Je bent op de goede weg om alles op je to-do list te maken! Ben benieuwd hoever je komt, volgens mij heel ver!

Fijne week, Susan.

Linda zei

Van Harte Gefeliciteerd met dit jubileum!
Hopelijk nog vele mooie jaren toegewenst met de zaak. Zo nu en dan kom ik eens ff neuzen bij jullie. Het is een prachtige winkel waar je ogen te kort kom.

Lieve groetjes, Linda

It's me zei

Wat ben je laat .....wilde net naar bed gaan......wat leuk !!!!......wat een tijd he???...die rudolf ballon vind ik superrrrrrr.........liefs van mij tot morgen...xxx..

Margriet Tournier zei

Van harte gefeliciteerd met het 25-jarig jubileum!! Wat een ontzettend leuke naam voor een bloemenwinkel. Nu snap ik waar jij die groene -en creatieve- vingers vandaan hebt! Leuke foto's ook. Die foto uit 1986 met de kerstman is heeeeeel herkenbaar!! Het meisje naast de kerstman had ik qua kleding en kapsel kunnen zijn, haha.

Groetjes en geniet nog maar lekker even na....

Margriet

Teacup-In-The-Garden zei

It must have been a great party!
Markus

THE BLACK BARN zei

VAN HARTE MET JULLIE 25 JAAR BESTAAN!

20JAAR TERUG WOONDE IK IN NIEUWESLUIS.
TOEN KWAM IK AL BIJ JULLIE.
NOOIT GEWETEN ELLY, DAT IK JOU 20 JAAR LATER ONTMOET BY PEET.
IK WOON NOU TE VER OM EVEN BIJ JOU/JULLIE AAN TE WIPPEN EN IN JULLIE WINKEL TE KIJKEN.
TOE KWAM IK 2 KEER IN DE WEEK BIJ JULLIE EVEN KIJKEN EN KOPEN.
GA NOG HEEL LANG DOOR MET JULLIE MOOIE WINKEL.

LIEVE GROET,

MIRANDA

Irma zei

van harte gefeliciteerd en nu weet ik waar jij al je creatieviteit vandaan hebt...van huis iot :-))
Liefs Irma

Linda zei

Gefeliciteerd met dit jubileum Elly! Wat een mooie bloemenwinkel zeg! Het ziet er prachtig uit zo met die mooie boog voor de deur. Ik woon iets te ver uit de buurt maar anders........Groetjes, Linda.

Inge Groot zei

Ik hou van winkeltjes met een geschiedenis, super leuk om te lezen Elly en natuurlijk... Gefeliciteerd!!! Die ballonenman mag blijven wat een geweldig kunstwerkje is dat kerstmeisje:-D

Mirjam zei

Hallo Elly,
Gefeliciteerd met dit jubileum. Wat een prachtige zaak. En wat leuk dat jullie deze met z'n drieen hebben voortgezet. In de tijd dat ik in Anna Paulowna woonde bestond de zaak natuurlijk nog niet, maar als ik nog eens daar kom, ga ik zeker een bezoekje brengen...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

WEERspiegeling zei

Hoi Elly,
gefeliciteerd met jullie jubileum. Het ziet er prachtig uit allemaal en wat leuk om zo wat meer te lezen over de geschiedenis van jullie familiebedrijf.
Nog vele jaren voor Ma d'r Liefjes (wat een leuke en toepasselijke naam trouwens).
Groetjes, Anita

Marjan zei

Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum en wat leuk om een kijkje te geven in de winkeldecoratie. Prachtig bloemstuk en inderdaad kunstige ballonwerkjes!

Groetjes, Marjan

Esther zei

Gefeliciteerd met jullie 25 jaar, leuk om eens een kijkje in jullie verleden en heden te kijken,wat een prachtige bloemstukken maken jullie, nu nog even na genieten van een gezellige dag samen, groetjes Esther.

Maria zei

Gefeliciteerd
Wat leuk zeg die oude foto's
Fijn dat we even binnen mogen kijken,heel sfeervol

liefs Maria

Unknown zei

Gefeliciteerd nog met jullie 25jarig bestaan, wat een prachtige winkel hebben jullie.
Zal best wel zijn dat je bekaf bent na zo een dagje maar het ziet er ook allemaal heel gezellig uit (wat een kunstige ballonnenman) dus kan je heerlijk nagenieten.
Liefs, Sonja

theeleuten zei

Wat leuk dat je ouders ooit gestart zijn met de winkel, dat wist ik niet....

Gefelicteerd met het 25 jarig bestaan!!

Leuk al die foto's.....

Groetjes Evelien

Jeanet zei

Wat zullen jullie ouders trots zijn op hun meiden dat ze er zo'n geweldige winkel van hebben gemaakt !! Van harte gefeliciteerd en dat er nog vele jaren bij mogen komen Elly !!
Ziet er superrrrr uit in de winkel !

Lieve groetjes Jeanet

Marjon zei

Hartelijk gefeliciteerd met jullie jubileum, leuke foto's en wat een mooi kerststuk..prachtig..fijne avond en lieve groet Marjon

scrappy jen d zei

Lieve Elly,

Ook al ben ik wat laat> VAN HARTE GEFELICITEERD met zo'n prachtige winkel! In deze tijden is het niet gemakkelijk uit te komen! Vooral de zelfstandige ondernemers hebben het zwaar in deze recessie, maar jullie hebben zo'n mooie zaak....
FIJN, dat alles zo goed gaat en dat jullie dit schitterende bestaan zo groots hebben gevierd!
Lekker bijkomen en lekker na genieten, he?
Liefs, Jen.

De Theemuts zei

gefeliciteeerd! echt helemaal super! Wat een mooi bloemstuk, en die ballonen vrolijken de boel echt op. Ik wens je nog heel veel succes met de zaak. groetjes coby

Claudia Leertouwer zei

Wat leuk om te lezen, had geen idee, proficiat!

Krek wak wou zei

Van harte proficiat met jullie jubileum! wat een prachtige winkel hebben jullie! Op naar de volgende 25 jaar!
groetjes van Nicole

Maia zei

Proficiat!
Wat een mooi familie beeldverhaal!
Jij bent echt druk met van alles en dan ook nog zo'n prachtige lange post maken ...wat een energie!
Ga snel door naar de volgende post....pfffff