zondag 5 oktober 2008

Little efforts, great results


Changes







Wat ga je doen als de wind om het huis giert en de regen tegen de ramen klettert? Natuurlijk heerlijk in huis rommelen! Rond deze tijd van het jaar maakt altijd een onontkoombaar gevoel van nesteldrang zich van mij meester. Het is weer tijd om een gezellig en knus nest te creëren, met warme kleuren en sfeervolle lichtjes.


What you're gonna do when the wind is blowing around the house and the rain is jangling against the windows? Change some little things in the house of course! This time of the year gives me the change-itches, I can't get away from it! It's time to make your home cosy and comfy, adding warm colors and some lovely little lights.

























Creative with fabric


Het werd tijd om wat soft furnishing toe te voegen aan de woonkamer. De lichte kleurtjes hebben het veld moeten ruimen voor het diepe rood, gecombineerd met een mooie tint groen. Ik was er al een beetje mee bezig geweest zoals jullie al hadden bespeurd, maar van de week heb ik deze kussens er nog bij gemaakt:

It was time to add some soft furnishing to the livingroom. The soft colors had to make room for the more intense red, in combination with a beautiful shade of green. I had already done some things in those colors as you maybe had noticed, but this week I made a few other cushions:






En ook deze lampenkapjes ontkwamen niet aan mijn drang naar verandering! Met een restje stof hebben ook zij weer een totale metamorfose ondergaan! Van spierwit naar gezellig gebloemd:

And these lampshades also couldn't escape to my craving to change! With a little scrap of fabric they got a complete make-over! From pallid to cosy flowered:


By night:
























F.O.T.W.




Deze week een leuke buit gescoord! Dit geborduurde schilderijtje voor in het toilet.....

This week I had a lovely catch! This little embroidery for my toilet.....

..... en 2 enige schalen met rozen erop, handig voor popcorn en andere snacks! Mijn wijnglazen leken wel stuk voor stuk te verdwijnen (ik denk dat we kaboutertjes in huis hebben die wel van een neutje op z'n tijd houden!), dus nu heb ik weer een nieuwe (nou ja, 2e hands!) set glazen. Dus doe gezellig mee en neem ook een glaasje rosé en een handje popcorn!

..... and 2 lovely bowls with roses on it, great for popcorn and other little snacks! My wine-glasses disappeared piece by piece, I don't know how (I think we've little gnomes in the house, who like to have a little nip now and than!), but now I've a new (well, secondhand of course!) set of glasses. So join me and have a glass of rosé and a handful of popcorn! En dit was m'n totale buit: 5 wijnglazen, het geborduurde schilderijtje, een lief gebloemd bordje uit Finland, de 2 schalen met rozen (duropal?), een lief klein setje bestaande uit een groter schaaltje en 3 kleintjes en een lepeltje, handig voor pinda's en andere nootjes, en nog een popje voor m'n verzameling. Totale kosten: 9,75! En ik weer zo blij als een kind!

This is my complete loot: 5 wine-glasses, the little embroidery, a lovely dish, decorated with flowers from Finland, the 2 rose-bowls (duropal?), a little set of bowls, 1 bigger one and 3 little ones and a matching spoon, useful for peanuts and other nuts and a little doll for my collection. Total costs: 9,75! Happy me!


And you know: if you want to join me, leave a message and I'll add you to my post! Take a look overhere:

Miss Marple

Twaatjes diary

Het Lieveheersbeestje

Give away

























Tadáááá!!!! En de winnaar is:Inge! / Yolanda
Tadáááá!!!! And the winner is: Inge! / Yolanda

Inge zei...
Hallo Elly,Gefeliciteerd met je 100ste berichtje. Ik vind ze altijd hartstikke leuk om te lezen en je maakt van die mooie dingen. Het geeft mij ook weer inspiratie. Ik hoop er nog lang van te genieten.Groetjes, Inge
30 september 2008 2:27

Sorry meiden, maar ik ben van nr.48 uitgegaan ipv nr. 47! Foutje! Dus eigenlijk is Yolanda de echte winnares, maar Inge jij krijgt natuurlijk ook een pakketje!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de overdonderende deelname aan deze give away, wat een hoop lieve, leuke en enthousiaste berichtjes! Ik heb ze soms met een glimlach, soms zelfs met wat ontroering gelezen. Maar ze hadden allemaal 1 ding gemeen en dat was dat ze me allemaal een enorm gevoel van blijdschap en geluk hebben gegeven, een grotere reden om mijn blogje voort te zetten is er niet! Ik geniet er elke keer weer van om een blogje te schrijven en gelukkig zijn er dus ook mensen die het leuk vinden om ze te lezen!
Inge, als je me je adres mailt ( ellyvantrappen@yahoo.com ), dan stuur ik het pakketje zo spoedig mogelijk naar je toe!
Allemaal nog een hele fijne zondag (hier iets minder, we zitten midden in lekkages!), laat de regen maar vallen, geniet van huis en familie!


Thanks for your sweet comment! I wanna thank you all for your overwhelming participation to this give away, what a great bunch of sweet, nice and enthousiastic messages! Some I read with a smile, others with some compassion. But they all had one thing in common, they all gave me a huge feeling of happines and joy! You can't give me a bigger reason to continue my little blog! I love to write my little stories and luckily there are some people who like to read them too!
Inge, please send me your adress and I'll send your package a.s.a.p.!
Have a nice sunday (well, we haven't, cause we have leakage everywhere!), let the rain come down and enjoy home and family!

Hugs,

38 opmerkingen:

Marianne zei

Wat een inspiratie weer. Ik moet nu toch echt ook eens beginnen met mijn herstige decoraties. Heb al van alles in huis maar kan het moment en de rust niet vinden om er iets van te maken. Maar jouw prachtige sfeerhoekjes zijn weer een echte inspiratie.
Groetjes en fijne week, M

M@risk@ zei

Het gevoel is herkenbaar en wat een verschil met het weer van vorig weekend. Gistermiddag heb ik allerlei schalen, vazen en bakjes in herfstsfeer gebracht. Heerlijk om te doen en zo lekker ontspannen bezig zijn geeft ook weer veel nieuwe scrapideeen. Je vondsten zijn weer helemaal top en je metamorfose in the kamer maakt het erg knus. Gezellig zo allemaal weer. Een hele creatieve week.

Twa zei

Hey El, wat weer een gezellige post. Ja, jij kan heerlijk genieten van dit weer, ik iets minder; ga straks de pony's op stal halen, maar met deze hoosbuien heb ik daar niet zo'n zin in, maar goed. Het ziet er gezellig uit bij je, en je patchwork kussentje is hartstikke leuk. Je hebt weer lekker gescoord bij de kringloop. Ik zet mijn FOTW er morgenochtend wel weer even op.
Prettige zondag nog!
Groetjes je zusje.

Anoniem zei

Love your decorating style and love the little changes you made! Those pillows are wonderful. I love red!

Miss Marple zei

Hoi Elly

Zucht, wat heb je het weer gezellig gemaakt! Past helemaal bij het ongezellige weer buiten!

Heb in de post van vandaag ook een F.O.T.W geplaatst (heb het dan wel niet deze week gevonden, maar wilde het wel laten zien!)

Lieve groetjes - Irma

LiLi M. zei

Wat een verschrikkelijk weer, toch kan ik het niet laten om er uit te gaan en foto's te maken van het grijze weer. Aan de seizoensdecoratie ben ik nog niet toegekomen, hier in de buurt worden er veel pompoenen verbouwd en zijn dan te koop voor een prikkie, maar dan moet je niet op zondag willen komen.
Gefeliciteerd voor de winnaar! Het verbaast me niets dat er zoveel enthousiaste reacties waren; nogmaals ga lekker zo door!

Alisa Noble zei

I love all of the little changes you have made. I've been doing the same thing around here.
Great finds this week. I really like the pretty rose bowls.
And a big congrats to Inge!

Marjolein zei

Wat een heerlijk huis heb jij toch, enig die veranderingen die je aangebracht hebt! Kussens en lampekapjes vind ik werkelijk prachtig!
En je hebt werkelijk weer super findings deze week, wat een leuke "hobby" is dat toch... wou dat er hier wat van zulk soort winkeltjes in de buurt zaten. Niet dat dat soort decoratie in mijn huishouden gewaardeerd zou worden, maar...... misschien in mijn hok.. is toch al roze:-)

Jeanet zei

Owwwwwww wat heb je het weer super gezellig gemaakt !! Bij mij branden de kaarsjes ook weer hoor , heerlijk die warmte met dit kille weer ! Super spulletjes heb je weer op de kop getikt ! Ik neem me steeds voor ook hier eens bij de kringloop te gaan kijken , maar voor ik het weet is de week weer voorbij pfff !Get wat vervelend die lekkage hopelijk komt het weer goed Elly !

Jeanette zei

het ziet er weer super gezellig bij je uit! ik vind dit een heerlijke tijd lekker knus op de bank met de kaarsjes aan. ik heb er laatst ook een bericht van gemaakt, je kamer wordt er zo sfeervol van. leuke dingen heb je weer gevonden.

Marja Sch zei

Ik herken het gevoel zeker nu het buiten zulk slecht weer is. Wat ziet het er weer reuze gezellig uit bij je. Ik wens je heel veel strekte met de lekkage. Knuf Marja

Bertina zei

Jeetje Elly waar een regenachtige zondag al niet goed voor kan zijn...heerlijk is dat toch lekker rommelen in huis en weer nieuwe hoekjes creeeren, daar krijg je gewoon weer, ondanks het slechte weer, een hoop positieve energie voor terug. Je hebt echt prachtige inspirerende hoekjes getoverd.
Die kussens vind ik ook top! En je hebt weer goede zaken gedaan met jouw F.O.T.W.
Groetjes en een fijne week!

D@nielle zei

oh Elly je moet maar een keertje bij mij komen rommelen hoor zucht ... Maar mijn veranderingen gaan ook gebeuren gaat alleen wat langer duren helaas, maar over een jaartje moet er hier toch ook een lekker sfeertje hier uitstralen :D

ღLandliebe zei

Alles so wunderschön dekoriert !!!!

Liebe Grüße
Manuela

Vicki Chrisman zei

Oh my goodness...would you please just come over and decorate my entire house for me??? I'm dying here! your home is stunning! I love seeing the photos..thanks for sharing.
I guess Nebraska is a ways away from you. lol

Twa zei

Mijn FOTW staan er ook weer op hoor!

Margriet Tournier zei

Och, wat ziet het er weer super gezellig bij je uit!! Mijn man en ik hebben gisteren alle meubels verzet om heb binnen weer een beetje extra gezellig te maken. (En hij mopperde niet eens.) Waar een regendag niet goed voor is!

I. zei

Ik ben ook weer wat een aan het switchen, maar m'n fototoestel is stuk. Zonde, hè, kan ik niet goed bloggen...Maar straks heeft mijn man het toestel van de zaak bij :-)
Heerlijk, hè, binnen gezellig warm en buiten guur! Ik hou er ook erg veel van!
Fijne week, Elly!

My lovely cottage zei

Je plank is heel mooi geworden met die subtiele kleuren. mooie kransen ook.

groetjes, yvonne

Anoniem zei

Wat ziet het er weer gezellig uit Elly. Mooie decoraties. Mooie kransjes ook op die bovenste foto!
Het is er echt weer aan om zo lekker in huis bezit te zijn!

groetjes
Juul

Rumour has it zei

Oh oh, wat prachtig mooi die witte en grijzig groene kleuren in de bovenste foto´s! Dat is helemaal mijn kleurenpalet en met die kaarsjes aan houden we het bij jou wel een paar gezellige uurtjes uit!! :)
Een hartelijk proficiat voor de winnares van de give-away; zij boft met zo´n mooie prijs!
Groetjes

atelierlemlem zei

Wow, wat gezellig hebben jullie het in huis..en zelfs op de wc staan roosjes.. Mijn complimenten hoor! Ik heb even je wandlampjes aan mijn manneke laten zien, zodat hij een idee heeft wat ik leuk vindt! (ik pleeg weer plagiaat..) Nu nog op jacht naar de lampjes! Heb jij ze tweedehands gekocht?
De vondsten zijn ook weer prachtig hoor! Helaas ben ik gisteren niet aan bloggen toegekomen, maar ik zet mijn vondsten nu op mijn blog.
Vooral je kussensloopjes zijn heel lief! Ik ben benieuwd wat je deze week weer gaat maken...

Blue Cottage zei

ohhh je bent weer aan het gezellig maken???
Maar het weer wordt weer beter ga je nu weer alles veranderen :)
Mooie aanwinsten weer ik vind de laatste tijd echt niets meer (of heb ik nu genoeg????) ;)
Gr Cobi

Marja Rijnsburger zei

Het ziet er weer gezellig bij je uit, de kussens en lampekapjes passen daar helemaal bij.
Voor mij geen F.O.T.W. deze keer. Ben wel bij 2 kringloopwinkels geweest maar niets gevonden, het kan ook niet elke week feest zijn.
Groetjes en een fijne creatieve week.

sandra_w zei

Ziet er weer heerlijk knus en gezellig uit bij je. Hopelijk is de lekkage verholpen...;)

Liefs, Sandra x

Shabby-Roses-Cottage zei

Dear Elly,
I love all your pictures!!!
So many wonderful decorations and sweet little things...
Many lovely greetings,Pati

Wendy Schoonhoven zei

O wat heeft jouw huis toch heerlijk veel sfeer en zeker zoals je het nu ingericht hebt...Heerlijk om met herfstig weer bij jou thuis binnen te zitten!!! Je findings zijn weer gaaf, die van mij zijn meer praktisch dan dat ze enige decoratie waarde hebben, maar goed, ben er niet minder blij mee, haha...xxxWendy.

Karoeza zei

Wat heb je toch een prachtig huis..
zucht... en zo mooi ingericht...
hmmm wie weet als we over 4 maanden eens verhuisd zijn...
in ieder geval de huiskamer zo mooi krijgen.
Lieve groet, Karin

linda loe zei

Jij bent ook overal handig in he. Waar haal je de tijd vandaan ongelofelijk maar wel leuk om te zien.

Marjan zei

Genieten zeg jouw blog!!!Heerlijk veel plaatjes en veel te lezen, sorry, maar kheb je gelijk bij mn favorieten gezet! :-)

Meikoningin zei

Hoi Elly,

superleuk blog heb je !! Ik ben hier gekomen via jouw reactie op mijn blog en ik heb je nu in mijn lijstje gelinkt, of is het gelinked, haha.

Groeten van Marjolijn !

casa nostra zei

het ziet er weer gezellig uit allemaal. mooi die lampekapjes en kussens die je weer gemaakt hebt. jij blijft toch ook maar lekker bezig. geniet er lekker van.

Je@net zei

Oooh, wat ziet er alles er weer mooi uit Elly! Heb weer wat inspiratie opgedaan om m'n huis ook wat meer herfstig aan te kleden. Gek hè, toen de kinderen klein waren deed je dat vanzelf en nu denk ik er gewoon niet eens aan! Bedankt voor al dat moois dus, ik weet weer wat ik moet gaan doen!!

vosgesparis zei

wat een prachtig herfst tafereel op je plankje. Zo'n grijze pompoen heb ik nog booit gezien.. het lijkt alsof je deze stiekem een kleurtje hebt gegeven. Ik neem aan dat het een echte is.. maar misschien is ie wel van beton en sla ik de plank volkomen mis haha

marga zei

Wat heb je weer leuke kussentjes gemaakt en ook die lampekampjes zijn enig. Leuk herfsttafereeltje op je plank.
Fijn weekend

MariecusBruyn zei

Wat een prachtige dingen heb je weer op de kop kunnen tikken. en de lampekapjes, zijn dat dé lampekapjes waar je het overlaatst over had? Wel, ze staan knap in je interieur met de heerlijk vrolijke kussens. Geniet er van in de komende herfst!

Mireille zei

mèn het ziet er weer prachtig uit!!! jeetje zeg!

atelierlemlem zei

hoi Elly!
Ik heb weer de f.o.t.w. op mijn blogje staan!
Groetjes en een fijne week toegewenst!