dinsdag 14 augustus 2007

Ben d'r weer!

De mangelbakzusjes: het wittewaszusje en het bontewaszusje

Na ruim 2 weken zijn we dan eindelijk weer thuis. Bergen wasgoed en weer een hoop op te ruimen. We hebben het heerlijk naar ons zin gehad, de kinderen lagen zalig te dobberen in het zwembad en bij slecht weer waren ze spelletjes aan het doen of keken ze een filmpje. Marcel had nog wat klusjes te doen bij caravan en ik... tja... ik moet bekennen dat ik niet zoveel gedaan heb! De boeken zijn uitgelezen, 2 viltpakketjes (de mangelbakzusjes en het kopjekoffiehoudertje van atelier Sterre) zijn af en ik heb nog 2 konijntjes gebreid, maar die moeten eerst nog fatsoenlijk in de kleren voor ik ze op de foto zet!

Kopjekoffiehoudertje

Verder diverse brocante markten afgestruind, op zoek naar allerlei leuke spulletjes. Een paar serviesjes, waaronder een ruim 40-delige set voor maar een tientje! Kijk, daar wordt ik nou helemaal blij van! Verder een heel fout hertekopje, een superkitscherig schilderijtje (categorie jongetje met traan, of spaanse dame), een bistrostoeltje (oké, hij stort bijkans inelkaar, maar ik vond het kleurtje zo gaaf!), een kroonluchter die eerst nog even witgekalkt moet worden alvorens hij boven de salontafel mag komen te hangen (ook maar een tientje trouwens!) en verder nog wat klein spul. Ik begin helemaal over m'n "frans"-drempel heen te raken en red het zelfs om nog af te dingen ook!
M'n trots: een compleet servies voor maar een tientje!


De buit! Is het stoeltje niet gaaf?!?!

En dit blikje is ook zo'n schatje!

Had ik eerst nog m'n zusje Marianne als strijdmakker, later ben ik samen met m'n vriendin Ina op pad geweest. Zij kwam het laatste weekend met man en kinderen langs. Ik was even bang dat het weekendje letterlijk en figuurlijk in het water zou vallen, maar het weer knapte zienderogen op. Echt weer voor een brocante-marktje! En ik geloof dat Ina een mede-verslaafde geworden is, we hebben heerlijk lopen slenteren terwijl man en kinderen in de Ourthe lagen te spetteren! En natuurlijk heeft ook zij de nodige aankopen gedaan. Helemaal geweldig! Volgend jaar weer zo'n weekendje!

4 opmerkingen:

Marjolein zei

Joh, wat heb je een gave dingen gescoord, staat echt heel landelijk, en dat stoeltje...super!! Oh, je vilten dingetjes, geweldig!
(sorry dat ik teveel leuke dingen heb gemaakt..zal me rustig houden LOL)

Je@net zei

Oooooo, wat een leuke viltprojecten heb je gemaakt joh! Echt super!
En je Franse aankopen zijn gaaaaf!!! Wat een leuke spullies! Dat serviesje, zooo mooi!
Enne...leuke lootjes en boekje weer van je in et Scrapbook Magazine!

monique zei

Hoi,
Bedankt voor je berichtje op mijn blog. Wat heb jij het ook leuk ingericht zeg!En wat een ontzettend gave dingen heb jij op de kop getikt!
Ik kom nog vaak langs.
Groetjes,
Monique.

Anoniem zei

Hey El!
Ik wist helemaal niet dat jij ook nog wat aan vilten deed.
Wel heel erg schattig zeg, die mangelbak zusjes en dat koffie filter houdertje. Kom je nog wel eens bij de meiden?
Gr. Twa